In een wereld met social media is oorlogspropaganda nog belangrijker dan voorheen. De Amerikaanse politicoloog Peter W. Singer en gespecialiseerd op het terrein van moderne oorlogsvoering heeft een overzicht gemaakt van de diverse vormen van propaganda bij deze oorlog.
Lees volledig artikel: Oorlog anno nu, deel 3 – De propagandaslag
You are using a non-registered url. Please re-register your copy of TNC FlipBook - PDF viewer for WordPress. Click Here to go to registration page.
Oorlog anno nu, deel 3 – De propagandaslag
Om als neutrale partij goed zicht te houden op hoe propaganda aan beide zijden van deze heilloze oorlog werkt, neem ik u vandaag mee in het werk van de Amerikaanse politicoloog en auteur Peter W. Singer, gespecialiseerd in ’21e eeuwse moderne oorlogsvoering’.
Hij heeft een interessant overzicht gemaakt van hoe de propagandaslag rondom deze oorlog wordt gevoerd en hoe behendig Oekraïne dat gedaan heeft/doet. Peter Singer is de medeauteur van het boek LikeWar uit 2018, dat gaat over de rol van sociale media bij moderne oorlogsvoering.
Hij doet het door een opsomming te geven van de 10 verschillende typen van propaganda en de voorbeelden ervan uit de praktijk uit deze oorlog.
Interessant om te lezen en om beter te begrijpen wat je hoort en ziet. Zeker omdat propaganda ook een zeer belangrijk onderdeel is van de moderne oorlogsvoering, in een wereld met sociale media.
De oorspronkelijke tweets treft u hier aan (inclusief diverse links naar de filmpjes). Dit is de pdf. En als die niet laadt, ziet u hieronder de afzonderlijke pagina’s.
U heeft zojuist gelezen: Oorlog anno nu, deel 3 – De propagandaslag.
Volg Maurice de Hond op Twitter | Facebook | LinkedIn | YouTube.